zaterdag 19 juli 2014

Chocolade: waarom je het niet moet laten staan

Chocolade.....ik vind het verrukkelijk, vaak raad men het aan om maar 1 stukje te pakken en het dan weer weg te leggen, maar das hetzelfde als dat je bij een concert van Robbie Williams staat en na 1 liedje stopt hij. Dat wil je niet, je wilt meer.

Wat positieve dingen over chocolade dan maar, zodat je je niet meer schuldig voelt na dat je meer als dat ene stukje op hebt.

Chocolade zit vol antioxidanten, antioxidanten helpen op lange termijn ziekten als kanker hart- en vaatziekten te voorkomen. Antioxidanten is simpelweg een verzamelnaam voor o.a vitamine C en E. Kies dan wel voor pure chocolade, daar zitten vrijwel geen toegevoegde suikers in en de meeste antioxidanten

Men zegt weleens tegen mij dat ze het leuk vinden dat ik altijd vrolijk ben en mij nooit chagrijnig ben, uiteraard ben ik dat weleens. Wil jij zelf ook wat vaker vrolijk zijn? Van chocolade word je vrolijk :-) Als je chocolade eet komt er endorfine in je hersenen vrij, endorfine is een goed stofje die ervoor zorgt dat jij je blij en gelukkig voelt, dat word gemaakt in je lichaam. Chocolade zorgt voor het vrijkomen van endorfines, waardoor jij dus blij en gelukkig door voelt.

Als je elke ochtend 1....jep 1 stukje pure chocolade eet zorgt dat gedurende de dag voor minder eetlust.
Waardoor je dus minder snel wat zal eten. Chocolade bestaat uit gezonde vetten en is rijk aan vezels.

Cacao chocolade zorgt voor beter zicht: in cacao zit ook weer een handig stofje: flavonoïden, dat stofje gaat bloedklontering tegen en zorgt dus voor een betere toevoer van het bloed naar o.a. de hersenen maar ook de ogen waardoor het (tijdelijk) weer beter functioneert

Cacao chocolade zonder toegevoegde suikers gaat tandplak tegen. Als je cacao aan je tandpasta toevoegt in plaats van fluoride zorgt dat het tandglazuur versterkt word. Dat is onderzocht in een universiteit in New Orleans. Jammer ik zo'n soort tandpasta nog niet gevonden heb ;-)

Zoals je heb gelezen, best een aantal goede redenen waarom je gewoon lekker van chocolade kan geniet, maar dan toch wel het liefste puur/cacao.
Welke is dan het lekkerste?

Persoonlijk raad ik dan Ritter Sport aan, makkelijk te delen, lekker in smaak en goedkoop in prijs (prijs/kwaliteit)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten