zaterdag 12 juli 2014

Stralen op een regenachtige zomerdag



Het is zomer.....deze maand is nu 12 dagen bezig en is al meer regen gevallen dan normaal in de maand Juli.
Worden we daar vrolijk van? Nee, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die niet van zon houden en genieten van de regen, maar ik heb daar dus niks mee. Als ik met dit weer buiten ben, kan ik er best weleens knorrig van worden, das natuurlijk zonde van de energie want het regent nu eenmaal en daar verander je niks aan.
Denk met zulke momenten, aan de (kleine) dingen die je gelukkig maken of en indien mogelijk maak het waar.....en binnen de kortste keren verschijnt er weer een glimlach op je gezicht. En het mooie is, als jij glimlacht werkt dat vaak aanstekelijk op anderen.

De dingen waar je die mooie glimlach van krijgt, kan je ook wel geluksmomenten noemen (en dat hoeft echt niet altijd om grote dingen te gaan)
NickenSimon hebben daar toevallig ook nog een mooi nummer over geschreven: Geluksmoment

Zo heeft 100%NL Magazine altijd een pagina met elke keer een andere BN-er die verteld waarvan hij of zij gaat stralen.

Om een paar voorbeelden te geven die bij mijzelf van toepassing zijn waar ik van ga stralen:
*Vrolijke mensen *Nederpop muziek *Chocolade *Lekker bord eten *Ijskoud Colaatje *Honden *Glimlach van een kind *Lekkere ruikende, mooi uitziende bloemen zonder bijen *Zon *Humor *Succes hebben *Mensen die klaar staan voor een ander *Feestje *Goeie voetbalwedstrijd *Klantvriendelijkheid in winkels *Shoppen *Tijdschrift lezen

Dit zijn zo aantal dingen waar ik vrolijk, gelukkig of een glimlach van op me gezicht krijg.

Waar wordt jij nou vrolijk van met deze trieste zomerdagen? Laat het weten.
Zorg dat je weer die vrolijke glimlach terug krijgt als het even tegen zit 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten