zondag 17 augustus 2014

Strand maakt gelukkig



Binnenkort breng ik weer een bezoekje aan het mooie Vlissingen, leuk vanwege de familiebezoekjes, maar zeker ook om met mooi weer lekker naar het strand te gaan....hoop dus dat de zon dan toch nog even flink gaat schijnen die dag.

Ik vertelde in mijn blog over chocolade dat daar een stofje inzit (Endorfine) waardoor je gelukkiger word. Wist je ook dat het gevoel van ontspanning en de geur van de zoute zeelucht de aanmaak van endorfine stimuleert?
De geur van zoute zeelucht is ook goed voor de luchtwegen, het heeft een reinigende werking.

De dingen die ik zelf heerlijk vind als ik over het strand loop is het geluid van de golven, met mooi weer lekker in de zee zwemmen en met behulp van de zon lekker bruin worden.....al is dat dan meestal verbranden. Vroeger vond ik het ook erg om met het zand te spelen lekker je voeten begraven.

Laatste keer dat ik aan een boulevard heb gelopen was vorig jaar met afdelingsuitje van m'n werk in Scheveningen, ook héél erg gezellig. Leuke winkeltje, leuke strand clubs en vind het gewoon prachtig om verstand op nul te zetten en te staren naar de zee en genieten van het oneindige water wat je ziet, mooi vind ik dat.

Als het in Nederland warmer is dan 25graden of warmer is trekt Nederland gezellig massaal met z'n alle richting de kust en je kan er dan ook werkelijk over de lopen dan vind ik er ook geen lol aan. Dan liever met wat koeler weer.
Lijkt me sowieso niet leuk als je in een stad/dorp woont wat in de buurt woont van een strand.....dan is het niet meer zo bijzonder om te zeggen laten we is een lekker een dagje naar het strand gaan.
Wat ik trouwens een prachtig bijzonder Zeeuws nummer vind is ''Hier aan de kust'' van Blof

Mocht je dit jaar ook nog een dagje strand plannen, geniet ervan :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen