vrijdag 7 november 2014

Jan Smit Live Reprise @ Chasse Breda


Voor m'n verjaardag had ik toegangskaartje gekregen voor het concert van Jan Smit in het Chasse Theater in Breda. Was er dit jaar al eerder geweest, maar Jan is altijd leuk en al zou ik er dus bijvoorbeeld elke ween heen moeten.....prima :)
Het was niet zomaar een kaartje, Royal Chasse, wat dat precies inhield, daar kom ik later op terug.
Was kwartier voor tijd binnen dus gelijk m'n plekkie op gezocht.

Snel even m'n wifi gecheckt, want halverwege Jan z'n concert moest Feyenoord spelen in de Europa League en via de app bleef ik toch op de hoogte.

Het was een grote volle zaal, dus het duurde even voor dat iedereen zat, vijf minuten later dan gepland, kon Jan aftrappen. Hij zong veel nummers van zijn Unplugged album ''klein en intiem''dat beschrijft het beste de sfeer van de unplugged nummers. Na zijn eerste nummer stond de eerste uit het publiek al op het podium met een roos, die werd netjes in een flesje water gedaan.
Ook zong Jan nummers van zijn nieuwste album Jij en Ik, hij zong de liedjes voor z'n drie kinderen ''hoop, liefde en vertrouwen'' ''niemand zo trots als wij'' ''kleine superster''.
Ook zong hij heel erg mooi ''Het werd zomer'' van Rob de Nijs, diverse duetten van Monique&Tim, Nick&Simon en natuurlijk duetten van zichzelf Jan&John Denver, Jan&Gerard Joling, Jan&Damaru.

Iemand die zelf ook in de zaal zat was de zus van Jan: Monique. Zij ging in de pauze signeren, ze signeerde het Boek ''2 Kleine kleutertjes'' een project wat ze samen met Jan is begonnen met muziek voor de allerkleinsten: vrolijk boek, leuke cd en een theatertour. Toen het pauze was kon ik dus gebruik maken van m'n Chasse Royale ticket, ik zat niet alleen op de eerste rang maar werd ook in de pauze in een aparte ruimte ontvangen met champagne, de ruimte was zeer knus ingericht, het personeel kwam geregeld langs met lekkere hapjes.

Na de pauze was het met het voetbal al vrij snel 2-0 en dat bleef gelukkig zo, dus ik had hoe dan ook een top avond, in deel twee van het concert kwamen ook de feestnummers aan bod. In totaal duurde het concert ruim twee uur. Na afloop ging Jan nog met iedereen die interesse had op de foto, en je raad het al, dat waren héél veel mensen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen