maandag 1 december 2014

Terug kijken op het jaar 2014


De laatste maand is aangebroken, de maand waarin cabaretiers het land vermaken met hun oudejaarsconference, je kan gaan stemmen op diverse awards. Iedereen kijkt zo op zijn of haar manier terug op het afgelopen jaar, zo zal ik dat ook gaan proberen, we hebben dan nog wel een bijna volle maand voor de deur staan waar nog van alles kan gaan gebeuren: miljonair worden, ziekenhuis opname, je kan het zo gek niet bedenken of het kan wel gebeuren, het een is wat realistischer dan de ander, het een is ook leuker dan de ander maar alles kan.


Zo had ik ook nooit kunnen bedenken dat ik dit jaar daadwerkelijk een tandemsprong zou gaan maken, ik ga in deze blog niet een specifiek hoogtepunt noemen anders zou ik andere momenten te kort doen. Maar de tandemsprong behoort zowel, letterlijk als figuurlijk tot een hoogtepunt, ondanks de risico's die het met zich mee brengt zou ik het zo weer doen.

Ondanks dat ik de afgelopen 6 weken (ja, 6 weken alweer) niks ''meer'' gewonnen heb, zal je mij absoluut niet horen klagen, ik denk dat ik gemiddeld aan zo'n 70 acties per week mee doe, de eerste maand had ik volgens mij al zo'n 6 prijzen gewonnen, daar na volgde er nog vele andere prijzen waar ik zowel mezelf als andere heel blij mee kon maken.

Ondertussen werk ik alweer bijna een heel jaar gedetacheerd bij de gemeente Oosterhout in de Catering en Schoonmaak, erg gezellig werk. Deze maand zal blijken of daar nog een periode bij komt. Het bedrijf waar ik vanuit gedetacheerd ben vierde dit jaar haar 60 jaar bestaan, waarbij we werden getrakteerd op mini cup cakes en een geweldig galafeest.

Enorm mogen genieten van leuke festivals en concerten: 2x Jan Smit, Ilse Delange, Milow, volgens mij ook Sandra van Nieuwland, onlangs nog naar Xander de Buisonje en uiteraard ben ik ook weer bij Oosterhout Live geweest.

Heb enorm genoten van het voetbal, Live in het NAC stadion en voor de televisie (thuis of in de kroeg). We hebben natuurlijk een fantastisch WK gehad en Feyenoord speelt ook weer erg lekker, nu zou het alleen lekker zijn als Ajax en PSV nog wat punten lieten liggen :)

Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen: nieuwe mensen op het werk, nieuwe vrienden, kennissen, nieuwe huisarts en een steen-goeie fysiotherapeute, waar ik graag nog langer bij was gebleven al was het alleen maar voor de gezelligheid :) kan die praktijk ook aan iedereen aanraden die uit Oosterhout komt. http://fysiotherapieoosterheide.nl/ (zeer goed personeel en ruime openingstijden)

Dit jaar hebben we ook afscheid moeten nemen van m'n kleine lieve Omaatje, daar gaan we het dan verder niet over hebben (dat is uiteraard niet vanwege m'n oma maar meer omdat ik emotioneler kan worden als ik erover schrijf) Ze is ieder geval in m'n hart en in m'n herinneringen. Maar ondanks alle leuke dingen die ik heb mee gemaakt dit jaar, kijk ik vooral terug op alle gezellige momenten (en dat zijn er heel veel) met m'n allerliefste ouders, broertje, opa&oma, ooms en tantes en neefjes en nichtjes.

Ik kan nu alleen nog maar zeggen dat ik hoop dat er voor de maand die er komen gaat alleen maar mooie dingen gaan gebeuren en dan niet alleen voor mezelf uiteraard maar voor alle mensen die ik lief heb. En daarbij wens ik ook iedereen een voorspoedig, gezond, maar vooral een gelukkig 2015.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten