zaterdag 30 mei 2015

Wie zijn Nick en Simon ?


Vandaag of beter gezegd, gisterenavond ben ik voor de 2e keer in twee maanden tijd naar theaterconcert van Nick en Simon geweest. Was weer geweldig. Keek daar ook al erg naar uit, en als ik ergens naar uit kijk roep ik dat in de voorafgaande week/weken dat minimaal 1x per dag. Afgelopen week bijvoorbeeld vertelde ik tegen iemand dat ik naar Nick en Simon ging.....waarop die persoon antwoordde.....wie zijn Nick en Simon?! Ik speel die vraag in gedachten nog een keer af, voor het geval dat ik het verkeerd heb gehoord. Als ik nou zeg ik ga naar een concert van Grad Damen of Willem Barth en je kent hem niet, tja dat kan ik enorm goed begrijpen. Het bleef alleen niet bij  die ene persoon deze week die niet wist wie Nick en Simon zouden zijn. Gisterenavond stond voor de garderobe een  garderobemedewerkster en die had dus werkelijk waar geen idee wie Nick en Simon waren, hoorde haar collega ieder geval vertellen dat ze uit Volendam komen.....

Na negen jaar weten zijn er dus nog steeds mensen die niet weten wie Nick en Simon zijn, niet eens omdat ze er niet van houden maar gewoon omdat ze het echt niet weten.
Omdat ik het toch echt wel de moeite waard vind dat mensen Nick en Simon kennen, of je ze leuk/goed vind dat kan ik niet voor je invullen, besteed ik toch nog maar een blogje aan.

Nick en Simon zaten bij elkaar in de klas van 4 VWO, tijdens de kerstviering zongen ze samen een liedje, door de reactie van de medeleerlingen en de leraren wisten ze het zeker hier moesten ze mee doorgaan.
De eerste maanden, paar jaar later zelfs ook nog werden de heren vaak aangekondigd als '' De vrienden van Jan Smit'' Jan Smit heeft Nick en Simon een opstap gegeven in de real-life soap ''Gewoon Jan Smit''.
Hun eerste single was ''Vaarwel verleden''.

In 2007 wonnen ze de Zilveren Harp, ze hadden in dat jaar de 3e top 10 hitnotering en dat was met hut zeer succesvolle nummer Kijk Omhoog.
In 2008 stond Rosanne 55 weken in de single top 100, een jaar later ontvingen Nick en Simon een award voor Rossane, het de in 2008 het meest gedraaide nummer in de Nederlandse horeca zaken.
Nick en Simon waren in 2009 in Andalusië voor het maken van een videoclip, daarbij kregen ze auto-ongeluk, waarbij Nick een hersenschudding opliep en Simon ongedeerd bleef. In datzelfde jaar zijn Nick en Simon er in geslaagd om 4 nummer 1 hits in 1 jaar te behalen, is nog niet eerder gelukt door een andere artiest van Nederlandse bodem.

Door Jou was in 2010 de eerste hit die Nick en Simon in Belgie hadden, 2010 was ook het jaar waarin Nick en Simon samen met Van Velzen, Marco Borsato en Angela Groothuizen het begin maakte aan The Voice of Holland.
Als Nick een hoogtepunt en zijn muzikale carrière zou moeten noemen, zou hij het Symphonica in Rosso avontuur noemen, in Oktober 2011 hebben ze 4 maal in een uitverkocht GelreDome gespeeld, voor zo'n 120.000 man.
In 2012 hadden Nick en Simon ook weer een primeur, het zijn de eerste (Nederlandstalige) artiesten die een live concert streamen naar alle bioscopen in Nederland, hun eerste concert in Carré werd gestreamd naar alle Pathé bioscopen. Ook startte in dat jaar het eerste seizoen van The Voice Kids waar Nick en Simon ook coaches van waren.

2013.....oei cijfer 13 zit erin, brengt dat ongeluk? Niet voor Nick en Simon, die wisten een plekje te bemachtigen in het Guiness Book of Records, ze hadden van de single Julia nog 153 singles gemaakt alleen dan allemaal met een andere vrouwennaam.
Vorig jaar kwam de Best of....van Nick en Simon uit dat was een cd met daarop de 20 beste Nick en Simon liedjes gekozen door de Fans, eind vorig jaar startte ze dan ook met een Herinneringen-theatertour die nu bijna afgelopen is.
Voor de Best of cd ''moesten'' de fans een top selecteren van de Nick en Simon liedjes.
Mijn beste top 5 in willekeurige volgorde:
1.

2.


3.


4. 


5.


Dit zijn dus....Nick en Simon


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen