zaterdag 19 september 2015

Night at the stars Jan Smit & Friends



Twee kaarten gehad voor mijn verjaardag van m'n vriendin voor Night at the stars : Jan Smit & Friends.

Lekker op tijd reed ik samen met een goeie vriendin weg van huis om niks te hoeven missen

Hierbij wil ik vertellen hoe ik het heb gevonden.

Een gezellige muzikale feestavond met diverse artiesten in Ahoy Rotterdam.
Om 18 uur ging de deur van Ahoy open, dan binnen in de hal nog een minuut of 10 wachten... en dan mogen we eindelijk richting kaartcontrole en fouilleren, ik hoefde niet gefouilleerd te worden....soms vind ik dat ook niet erg licht er aan wie het doet ;-) 

Op zich is Ahoy maar een saaie grote hal, doormiddel van de aankleding (gordijnen, decor etc.) en de lampen ziet er echt prachtig uit. Aan de zijkanten rechts van het podium stonden tosti,friet en merchandisekramen, links van het podium waren de toiletten waar je heel de avond naar toe kon voor €3,- dat betaalde je ook als je maar een keer hoefde, verder stonden er nog pizakraam (verrukkelijk), frietkramen en een hamburgerkramen, muntverkophokjes. Ook waren er twee roomruimtes aanwezig geen idee precies waar want ik rook niet.

Van 18 uur tot 19.20 uur draaide DJ Coenio die we nog veel vaker zagen de rest van de avond, Coenio is een geboren Brabander (Tilburger) en is een veel gevraagde sfeermaker, en dat kan hij inderdaad erg goed. Veel feestnummers, in het begin waren het nog wel wat nummers waarvan ik dacht ''Wie is dit??" en toen we naar de auto liepen merkte dat ik véél gezongen had :) 

Tien voor half acht was het tijd voor iemand waarvan ik de muziek niet zo ''Wauwie'' vind maar hij geniet en weet het publiek ook wel te laten genieten: Django Wagner.

Elke artiest zong ongeveer zo'n 40 minuten en dan weer 20 minuten  dj Coenio. 

Artiest nummer twee van de avond was Edsilia Rombley. Als zij de veertig minuten had vol gekletst was het leuker geweest als dat ze zou zingen, lijkt me echt een super gezellige vrouw om een keer een avond mee door te brengen. Dit was trouwens de eerste optreden van Edsilia zonder haar tourmanager die was onlangs overleden, terwijl ze dat vertelde voelde je het verdriet in haar stem, ze vroeg ons om een applaus voor hem, dat kreeg ze en groots applaus!

Het was alweer tien voor half tien toen kleine ster, groot artiest Danny de Munk op de bühne stond. Wat een entertainer, vrolijke vent! Zijn muziek, dat volkse uit de Jordaan liedjes daar zou ik nou niet echt een album van hoeven, maar zoals hij de tent op z'n kop zet iedereen enorm laat genieten, en hijzelf geniet ook enorm.


Volgens mij heb ik hem één keer eerder gezien, helemaal uit het verre Oosten (Emmen) zijn naam is Jannes en hij komt van het platte land. Gezellige vrolijke Hollandse zanger. In 2012 heeft hij zelf een eigen concert mogen geven in een bomvol Ahoy....das toch wel de droom van elke artiest!



Hoe later het werd, hoe leuker het werd....Claudia de Breij was eerste instantie niet blij dat Jeroen van der Boom haar nummer Mag ik dan bij Jou gezongen had bij de Toppers en uitgebracht had als single zonder te overleggen, uiteindelijk is het liedje ook nummer 1 geworden.
Daarom zong Jeroen natuurlijk ook bij ons in Ahoy zijn versie van Mag ik dan bij jou en uiteraard zijn andere hits en nog een Nederpopmedley 

Ze zeggen weleens je moet het leukste als laatste bewaren.....nou dat is gelukt! Jan Smit sloot de avond af. Mijn favoriete Nederlandse zanger :) Zelf in zo'n grote zaal met 10.000 man nog leuke interactie met het publiek. Er lag nog een BH op het podium voor hem. Met Jan is het altijd genieten waar hij ook optreed.

                                                Was weer een geweldig avondje genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen