donderdag 5 december 2019

Spotify tot nu toe


Muziek is voor mij heel belangrijk, om te feesten, ontspannen, ontladen, relaxen , eigenlijk van alles. Gebruik het thuis, onderweg, op het werk. Zo veel mogelijk. Tegenwoordig gebruiken we steeds minder cd's maar maken we gebruik van  streamingsdiensten zoals bijvoorbeeld Spotify dat kan zowel gratis of premium.

Een overzicht hoe ik luister naar Spotify:
In de winter begin dit jaar veel naar boyband Five, Marco Borsato en Jan Smit. In de Lente nog steeds naar Marco en jan , Nick & Simon en Carnavalshits zijn er bij gekomen. In de zomer bleef ik naar Jan luisteren, heb ik Snelle ontdekt en ook veel naar solo nummers van Simon Keizer geluisterd en in de herfst bleef ik veel naar Snelle, Nick & Simon en Marco luisteren. 

Snelle is over geheel 2019 ook de artiest waar ik het meest naar geluisterd heb, 5 uur lang.
Meest gedraaide nummer is Plankgas.,
op nummer 2 komt Jan Smit , 3 Nick & Simon , 4 Marco Borsato, 5 hoe toepasselijk Five.

De afgelopen 6 jaar dat ik Spotify gebruik heb ik geluisterd naar artiesten uit 25 verschillende landen.
paar voorbeelden: Snelle uit Nederland
One Direction uit het Verenigd Koninkrijk, Ronan Keating uit Ierland, Dj Otzi uit Oostenrijk en Eminem uit de VS.

Mijn 5 populairste muziek genres waren: Dutch hip hop, Mellow gold (soft/folks rock), dance pop, Nederpop en  levenslied 

De 10 populairste nummers waren dit jaar: 

  1. Plankgas van Snelle
  2. Reunie van Snelle
  3. Tot zover van de 3J's
  4. Scars van Snelle
  5. Oost indisch doof van Snelle
  6. Waar is da feestje van het Feestteam
  7. Duurt te lang van Davina Michelle
  8. Ik leef niet meer voor jou van Marco Borsato
  9. Hou je dan nog steeds van mij van Jan Smit
  10. Dromendans van  Vinzzent
De afgelopen zes jaar heb ik al ruim 77.500 minuten geluisterd naar muziek op Spotify
de populairste liedjes in mijn lijst van die afgelopen tijd zijn
  1. Meest beluisterde nummer in 2014 is Home van Dotan, meest gedraaide artiesten waren Nick en Simon
  2. Meest beluisterde nummer in 2015 is Open je hart van Nick en Simon en meest gedraaide artiest is Marco Borsato
  3. Meest beluisterde nummer in 2016 is I can't explain van K-otic en meest gedraaide artiesten waren weer Nick en Simon
  4. Meest beluisterde nummer in 2017 is Bring it all back van S club 7 en meest gedraaide artiest is Jan Smit
  5. Meest beluisterde nummer in 2018 is Proost van Julia van Helvoirt onder ander bekend van House of talent en meest gedraaide artiest waren The Eagles
  6. En dan zijn we aangekomen bij dit jaar, meest beluistert is Plankgas van Snelle en dat is tevens ook de artiest ik het meest gedraaid heb.
Zoals je dan ook ziet is Nick en Simon wel de populairste uit de afgelopen 6 jaar.

Wat is jou favoriete muziek? Gebruik je ook Spotify? Wist je trouwens dat als je niet vast wil zitten aan een abonnement maar wel premium wilt je ook Spotify tegoed kan kopen vanaf 10,- en 10,- is een volle maand onbeperkt Spotify luisteren zonder reclame, mogelijkheid tot downloaden en luisteren als je offline bent.

Wens jou veel muzikale momenten toe met welke soort muziek of artiest dan ook, tot slot nog een mooie muzikale spreekwoord Na de stilte komt muziek het dichtst bij het zeggen van het onzegbare.

Voor nu nog een fijne avond en tot snel



Geen opmerkingen:

Een reactie posten