vrijdag 23 september 2016

Talentendag 2016



Vandaag hadden we vanuit het werk een talentendag, een bredere vorm van de sportdag.
Op deze dag was de mogelijkheid om diverse workshops en sporten te doen, je kon kiezen uit onder andere de volgende dingen: Dansen, trommelen, kunst, zingen, voetbal, wandelen, koken, sjoelen, beach sport, verliefd zijn en nog een aantal workshops die ik vergeten ben. Van te voren mocht je er vijf uitkiezen en je werd er uiteindelijk bij drie ingedeeld. Ik werd ingedeeld bij wandelen, voetbal en verliefd.

Dit werd o.a. georganiseerd door !GO-fit, Oib (Oosterhout in Beweging, H19, Sportpark de Contreie) Sportpark de Contreie was tevens de plek waar het gehouden werd, Het is een prachtige locatie waar diverse lokale voetbalclubs gevestigd zitten, er is ruimte voor straatvoetbal en beachvolleybal. omringd door prachtige natuur en nieuwbouwhuizen in de wijk De Contreie.

Vandaag was ik de dag begonnen met al heel sportief te zijn door te fietsen naar het sportpark, Daar aangekomen even bijgekletst met m'n collega's. Al snel was de hele groep aanwezig en konden we dus op tijd beginnen aan de warming up......bewegen op muziek....zoals dat vaak gaat;Ritmisch en op de maat, niet echt mijn ding. Muziek is leuk maar maat houden niet

Na de warming up werd nog kort verteld waar alle workshops plaats vonden. En dan tijd om te te beginnen. Verzamelen bij ingang voor het eerste uur wandelen. De man die de groep mee nam op deze wandeltocht vertelde ook van alles over de natuur, bij veel dingen zij hij ook dat we het weer mochten vergeten. Dat heb ik dus ook gedaan omdat we toch zoveel konden vergeten heb ik er niet zoveel meer naar geluisterd maar gewoon lekker gewandeld en lol gemaakt met mijn collega Ad en Inge met wie ik het meest optrok tijdens de wandeltocht,

Na dat uur was het een kwartiertje pauze. Even snel drinken  van de drie gekregen consumptie bonnen. Daarna op naar het voetbal. Veel zin in.

Waar begon het voetbal mee: warming up.....warm lopen, rek en strek oefening. Tja ik snap dat wel is vanwege het voorkomen van blessures en zoals het er bij de voetbalclubs ook aan toegaat. Maar ik hoopte meer op partijtje voetbal spelen. Ook dat deden we uiteindelijk. Wat technische dingen zijn ons bij gebracht bij het voetbal: controle houden over de bal, mikken, koppen, overspelen, overzicht houden. Als je kijkt bij al die dingen ziet het er heel makkelijk uit. Als je het eenmaal zelf doet is het erg leuk maar zeker niet makkelijk. Daarna dus tijd voor het wedstrijdje spelen. En als laatste ook nog penalty's schieten.



Na een vermoeiende maar superleuke workshop voetbal......etenstijd. Maar ook tijdens de lunch had ik het druk met dansen en zingen en tafelvoetbalspel. Erg leuk

Ook gingen we (Tineke, Anne en ik) nog even het voetbalveld op om even een balletje te trappen. 
Maar al snel was het tijd en door naar de volgende en laatste workshop waar wij drieën ook gezellig mee deden. Verliefd zijn: je weet natuurlijk niet echt vooraf wat je je daar bij voor moet stellen. Simpel uit gelegd: er word over diverse dingen gesproken en uiteindelijk als anderen een andere mening hebben word er over gediscussieerd : bepaalde onderwerpen die aan bod zijn gekomen bijvoorbeeld: kinderen, intimiteit op de werkvloer, veilig vrijen en daten. Ook dit was erg interessant en ook lekker omdat we in het zonnetje zaten en lichamelijk niet intensief meer bezig waren.

Na afloop werden we allemaal op de tribunes verwacht voor een groepsfoto, maar ook werden en drie bekers uitgedeeld voor de nummers 1, 2 en 3 van de beste Sjoel spelers. Op nummer 3 Sjef, nummer 2 Cires  en nummer 1 Ab. Gefeliciteerd ! 

De reacties waren erg enthousiast veel mensen die hopen dat er nog een vervolg komt.
Ik ben er daar een van. Leuke dag, leerzaam, sportief en keigezellig.
Organisatie, workshopleiders en collega's bedankt voor deze topdag.



1 opmerking: