dinsdag 22 mei 2018

12,5 Jaar bij !GO



30-06-2018 is het zover dan ben ik 12,5 jaar in dienst bij !GO, in principe werk ik er al langer voor ik een contract kreeg liep ik er stage vanuit praktijkschool de Zwaaikom en deed ik er vakantie/zaterdagwerk.

In deze blog blik ik terug naar mooie en bijzondere herinneringen die ik in de afgelopen ruim 12,5 jaar heb meegemaakt.

Ik was klaar met mijn weekend baantje bij de FeBo, mijn werktempo was niet snel genoeg om mee te kunnen draaien, dus tijd om verder te kijken naar een nieuwe plek, toen kwam er op ORTS een advertentie voorbij dat ze bij !GO medewerkers zochten voor in het weekend en in de vakanties, nou dat leek me wel wat. Ik weet niet meer op welke manier ik had gereageerd maar het was succesvol, ik mocht beginnen, samen met 15 á 20 jongeren geloof ik.

Het eerste werk wat ik bij !GO deed was het productiewerk van het maken van de campingstoeltjes van de Hema aan de lopende band. Was erg leuk, goed begin dus.

Het werk wat ik het meeste heb gedaan en nog steeds doe, tussentijds wel weer andere dingen gedaan, is cateringwerk in de bedrijfskantine van !GO en op diverse andere locaties, zoals bij de Oosterhoutse Golfclub, Gemeente Oosterhout, Manege Hoeveneind in Teteringen, Recepties bij Van de Lande in Raamsdonksveer. Van al die externe locaties vond ik de manege het leukste om te doen: achter de bar werken, biertjes tappen, fris schenken, friet, snacks en tosti's bereiden en het leuke contact met de klanten met in het bijzonder de kinderen.

Ook heb ik nog vanuit !GO op diverse andere locaties gewerkt, de werkzaamheden waren verschillend: schoonmaken, productie en in-ompakwerkzaamheden enkele van die locaties waren: De Kroes, Mediamotion, Magazijn Ikea, Gemeentehuis Raamsdonksveer, Gemeente Oosterhout, Begeleidwonen locaties Biezenmortel, Schenker, prisma Huizelimburgstraat, prisma Rutselboslaan en nog een kledingmagazijn in in Tilburg maar de naam weet ik niet meer (hij bestaat ieder geval niet meer), de gezelligste werklocatie was Gemeentehuis Raamsdonksveer: kleinschalig en supervriendelijke en gezellige mensen, het werk wat ik daar deed was schoonmaak werk ongeveer 3 jaar schat. Het schoonmaakwerk was eerst vanuit Jos Hofkens HIG en daarna Bos groep, inmiddels maakt !GO zelf schoon bij de gemeente. Van bovengenoemde locaties was de Ikea erg leuk, het was maar een kort project van 2 dagen geloof ik, maar heb het wel erg leuk gehad.

Vele locaties, veel ervaring, ene leuker als de ander maar al met al heb ik het bij !GO zelf nog het meest naar mij zin, waarschijnlijk omdat het na zoveel jaren gewoon als ''thuis''voelt.
Zoals ik al vertelde doe ik bij !GO nu catering werk in de bedrijfskantine, dat werk varieert van kassawerkzaamheden, koffierondes lopen, spoelkeuken, koffieautomaten schoonmaken en bijvullen, warme keuken (bereiden van soepen, afbakken broodjes, snacks klaarmaken), koude keuken (bereiden van harde en zachte broodjes, maken van salades) en op welke plek je in de keuken ook staat is samenwerken heel belangrijk en op de datum van de producten letten en uiteraard de sfeer, buiten de dagelijkse werkzaamheden verzorgen we bij !GO catering ook recepties intern bijvoorbeeld met jubileums, pensioenen of voor externe bedrijven die bij ons een ruimte huren met daarbij een lunch en/of receptie.

Het minst leuke bij !GO is wat nooit zal wennen, dat er ook collega's overlijden, helaas al veel te veel.

Omdat ik het bij !GO naar mijn zin heb vind ik het ook leuk om buiten mijn werk ook andere dingen te doen die met het bedrijf te maken hebben zoals: mee organiseren van personeelsuitjes/feestjes, blogs schrijven over die feestjes uitjes, het delen van berichten van !GO op social media, ook heb ik in de ondernemingsraad gezeten, heb de periode van vier jaar niet volgemaakt, de gesprekken kon ik wel voeren, alleen het voorbereiden van alles lezen en begrijpen was voor mij te hoog gegrepen omdat begrijpend lezen nu eenmaal niet mijn sterkste kant is.

Via !GO is het mij ook gelukt om een certificaat voor schoonmaken en catering te behalen en een diploma voor Catering (occ-b) . Daar ben ik uiteraard erg blij mee.

Het werk is niet alleen maar leuk door het werk het maakt het compleet door het totaalplaatje: het werk, de sfeer, de dingen die je leert, de ervaring die je op doet, vriendschappen die je sluit en in mijn geval ook geluk hebben dat ik mijn vriendin heb leren kennen op het werk.

Hoop zelf nog lang bij !GO te kunnen mogen werken, te genieten van het contact met de mensen, de personeelsuitjes/feestjes en alle andere dingen die door/via !GO op mijn pad komen

!GO heet sinds 01-01-2019 Midzuid
Info over Midzuid vind je op
Website: https://www.midzuid.nl
Instagram: https://www.instagram.com/
Twitter: https://twitter.com/midzuid
Facebook: https://www.facebook.com/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/companym
YouTube: youtube kanaal midzuid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten