zaterdag 3 januari 2015

Stichting Michael-Wings


Ben redelijk fanatiek op Twitter en ook aardig wat volgers. Als ik een nieuwe volger krijg en die persoon heeft een website, dan deel ik die link op Twitter als dank dat hij mij volgt. Hoeft natuurlijk helemaal niet maar vind ik leuk.
Nu had ik vandaag een nieuwe volger: @4michaelwings en die website was onvoldoende om alleen te delen op Twitter, ik zal vertellen waarom.

Het gaat om deze website : http://www.michael-wings.nl/ .
Het is een stichting die ervoor probeert te zorgen dat zoveel mogelijk kinderen tijdens hun verblijf in het ziekenhuis of andere zorgcentra, of het verblijf nu kort of langdurig is, maar altijd kunnen beschikken over internet zodat de kinderen altijd contact kunnen houden met familie, vrienden en klasgenootjes.
Er is gebleken dat er een groot tekort is aan internet aan op de kinderafdelingen.

Stichting Michael-Wings biedt de aangemelde ziekenhuizen internet, laptops en hygiƫnische toetsenborden. Deze elementen vormen het Michael-Wings systeem. Ieder kind ongeacht leeftijd of middelen van ouders/verzorgers krijgt de mogelijkheid om gebruik te maken van Michael-Wings systeem. Het gebruik van het systeem is voor de kinderen geheel gratis.

Het financieren van het Michael-Wings systeem wordt mogelijk gemaakt door vrienden van Stichting Michael-Wings, sponsoren en vele acties.

Twee BN-ers die zich ook inzetten voor deze stichting zijn wolter kroes en Koen Verweij. Beide zijn het ambassadeurs

De naam Michael-Wings is ontstaan toen Michael Kenniphaas aan leukemie leed en daar uiteindelijk op 18 jarige leeftijd aan overleden is. Michael miste zijn internetcontacten. Zijn huiswerk kon hij niet mailen en msn-en met vrienden was een groot gemis.
Toen hij in het ziekenhuis lag zei hij: ''Als ik straks klaar ben bij het VUmc dan zorg ik er voor dat ze draadloos internet krijgen en laptops, want iedereen in het ziekenhuis moet kunnen internetten'' .  De ouders en broer van michael hebben zich samen met vrienden, ambassadeurs en overige teamleden ingezet om zijn wens tot iets groots te maken.

Het Michael-Wings systeem draait momenteel in 17 Nederlandse ziekenhuizen. Dat kunnen er natuurlijk altijd meer worden.
Wil jij ze ook steunen? Dat kan door te doneren  via
Stichting Michael-Wings
552495379 ABN te Alkmaar
onder vermelding van: donatie Michael-Wings

Overige informatie is uiteraard te vinden op de website : http://www.michael-wings.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten