vrijdag 21 november 2014

Wereld Televisiedag


Jawel, vandaag is het dan zover. We vieren vandaag Wereld Televisiedag.
Nooit van zo'n dag gehoord. Maar ben blij dat er tv's bestaan.
Ik vond het vroeger al geweldig om tv kijken. Mijn favoriete kinderseries waren: De Smurfen, Bassie en Adriaan, Alfred Jodokus Kwak, Dommel, Bush Bush. Die series werden voornamelijk uitgezonden op Telekids, Kindernet en Ketnet. Ketnet was eigenlijk het Belgische Kindernet. Op Ketnet keek ik dan voornamelijk naar Samson.
En als echte ukkie keek ik uiteraard net als bijna elk kleintje naar Sesamstraat en TikTak

En als je ouder word, ja dan ga je andere dingen kijken, stiekem blijven al die jeugdseries leuk.
Vroeger keek ik de reality series Big Brother, De bus, De Gouden Kooi. Naar de talentenjachten: Starmaker, Idols, X factor, Hollands got talent (dat vond ik dan wel de minst leuke talentenjacht programma), TVOH, en zo zullen er ongetwijfeld nog meer talentenjachten geweest zijn die ik gezien heb, maar er zijn er ondertussen zoveel voorbij gekomen dat ik van een enkeling de naam niet meer weet.

Van al de talentenjachten programma's vind ik Starmaker nog de meest bijzondere, groep van 12 jonge mensen die bij elkaar in een huis zitten, aantal mensen vallen af en uiteindelijk blijft er een popgroep over, er was maar 1 seizoen van op tv maar ik vond super, De band die er uiteindelijk kwam was K-otic, ik draaide hun cd altijd grijs, mijn eerste concert ooit was ook naar hun, zal ik nooit vergeten.

Drama is natuurlijk heel erg.....maar ik samen met nog miljoenen mensen zijn dol op drama van andere reality/fictie op televisie. Ik bedoel dan niet dat ik het altijd ook echt leuk vind maar dan eerder goeie televisie, omdat het je aangrijpt en/of boeit. Goede tijden, slechte tijden (fictie) bijvoorbeeld een en al drama maar het boeit van begin tot eind. De reeksen van Help mijn man is.... soms triest, soms lachwekkend, Over mijn lijk van BNN, enorm heftig omdat je weet dat in principe alle mensen die aan het programma deelnemen veel te vroeg overlijden. Maar door het verhaal van de mensen heb je zoveel respect en bewondering voor ze dat je blijft kijken.

Programma's die héél erg goed bekeken worden, maar die ik niet (meer) kijk zijn: Hollands Got Talent (omdat ik zangprogramma leuker vind en dat is daar te weinig naar mijn zin), Boer zoekt Vrouw (wekelijks meer dan 3 miljoen kijkers voor een boer die opzoek is naar een nieuwe liefde in zijn/haar leven, heb niks tegen boeren, maar lijkt me echt niet boeiend zo'n programma, wie weet wat ik mis ;-)), Wie is de Mol, Expeditie Robinson en Celblok H  ( dat kijk ik niet omdat ik denk dat als ik dat ga ik kijken dat ik dat zo leuk vind dat ik dat ook wil ga volgen en er is al zoveel op tv)

Vanavond ga ik lekker kijken naar The Voice of Holland gelukkig niet meer met de clash maar gewoon goed zingen en stemmen binnenhalen en anders naar huis, mijn favoriet is nog steeds Dennis Kroon. Morgen naar Feyenoord-Dordrecht via de ideale zender Eredivisie Live (fox sports) kijken.

Wat ik nog wel graag zou willen hebben is een geurtelevisie, volgens mij bestaat het nog niet, maar lijkt me best leuk voor bijvoorbeeld bij een kook programma al die lekkere luchtjes en als je dan een luchtje heb waar je niet blij van word zet je de geur gewoon uit of minder net als de volumeknop.

Ik heb uiteraard niet alle programma's besproken maar dat kan ook niet er zijn er zoveel.
Hoop dat iedereen op zijn/haar manier kan genieten van mooie./goede televisieprogramma's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten