woensdag 16 juli 2014

Blunderende BN-ers



Kreeg gister als tip om eens te schrijven over blunders die ik mee heb gemaakt.....dat doen we dus niet, maar dat bracht me zeker wel op ideeën.

Waarom wil men lezen over mijn blunders? Ik gok omdat men nu eenmaal houdt van leedvermaak, laat ik daar nou ook van houden, dus we doen even een greep uit wat blunders van bekend Nederland.

Trijntje Oosterhuis 
Zoals jullie misschien nog wel weten was er vorig jaar een giro555 voor de mensen die zijn getroffen door de tyfoon Haiyan in de Filipijnen. En onze Trijntje maakte toen een kleine inschattingsfout door op het volgende op haar facebookstatus te zetten :
uiteindelijk vonden ruim 275.000 mensen het leuk, maar om nou €275.000 te betalen voor giro555 ging Trijntje te ver. (wie A zegt.....?) Uiteindelijk heeft ze nog wel een mooi bedrag gestort, hoeveel daadwerkelijk is volgens mij nooit bekend geworden

Gordon
Jurylid van Hollands Got Talent Gordon komt niet altijd even tactvol uit de hoek. Sommige vonden hem grappig en sommige vonden het te ver gaan, ik heb het over het moment dat kandidaat Xiao Wang het podium opkomt om te willen gaan zingen, waarop Gordon bepaalde opmerkingen maakt die uiteindelijk zelfs wereldnieuws zijn geworden.
Kijk nog een keer terug naar het des betreffende fragment:




John Ewbank
Eén van de beste liedjesschrijver van Nederland is vorig jaar aan de slag gegaan om in een record tempo het Koningslied te schrijven, of hij nou echt geblunderd heeft weet ik niet. Je moet het maar kunnen en durven, maar heel Nederland had wel een mening over het nummer en meestal was die mening niet echt positief ;-)
Het lied zou in een vol Ahoy voor het koningspaar gezongen gaan worden, men vroeg zich af of ze dat nog wel moesten doen. Uiteindelijk is het allemaal doorgegaan en zover we konden zien vond het koningspaar het mooi en daar gaat het toch om. Toch wel triest dat je vanwege een lied dat je niet mooi vind iemand met de dood gaat bedreigen. Eind goed al goed! 




Na de blunders kan men er vaak gelukkig nog wel om lachen, en de rest van Nederland ook.
Zal jullie in de toekomst ook zeker vaker op de hoogte gaan houden van interessante showbizz nieuwtjes (met/of zonder blunders ;-)) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten