dinsdag 8 juli 2014

Schoonmaakschema hotels onthuld

Schoonmaakschema hotels onthuld  :

De schoonmaakvoorschriften van een hotelketen in Groot-Brittannië zijn uitgelekt.....wordt je daar vrolijk van? Nee, helaas niet.


Matrasbeschermers,beddenspreien en douchegordijnen worden om de drie maanden gereinigd.
Niet echt een fris idee dat drie maanden lang veel verschillende hotelgasten onder datzelfde sprei slapen!

Wc-rolhouders,deurklinken,kussens,stoelen en fotolijstjes worden 1x per maand schoongemaakt, fotolijstje vind ik persoonlijk dan wat minder belangrijk maar de rest....ik wil niet weten, wie er wat voor mijn bezoek heeft gedaan.

De boodschap aan de schoonmaakploeg is niet op het blinkend achter te laten, maar schoon genoeg....ofwel schoon voor het oog, maar ondertussen kruipen er overal vele bacteriën, waar je misschien nog ziek van kan worden ook.


Helaas heb ik niet de naam van het hotel.

Dit zal ongetwijfeld niet alleen in Groot-Brittannië zijn, heb jij ook weleens een vieze hotelkamer gehad?
Deel het onderaan in een reactie

Je hoort heel vaak dat schoonmakers altijd alles zo snel mogelijk en zo schoon mogelijk moeten achterlaten.
Maar kan je met het gebruikelijke personeel (weinig personeel) in weinig tijd alles goed hygiënisch schoon krijgen, ik ben van mening van niet.

Ik verwacht ook echt niet als ik in een hotelkamer kom dat het er als nieuw uitziet (mag wel natuurlijk ;-)) maar vind het vooral belangrijk dat de badkamer haar en vlekvrij is, het beddengoed schoon en vlekvrij is is, dat zijn voor mij de belangrijkste ''eisen''


Geen opmerkingen:

Een reactie posten