woensdag 17 september 2014

Pinterest

Sinds een tijdje heb  ik Pinterest ontdekt. Pinterest was vorig jaar het snelst groeiende social media. In een jaar tijd had het 25 miljoen gebruikers wereldwijd, in Nederland gebruiken 530.000 mensen Pinterest.

Misschien heb je er zelf ook al weleens over gehoord, maar heb je geen idee wat je er nu eigenlijk moet. Zal proberen uit te leggen wat het precies inhoud.

Wat is Pinterest:
Pinterest is een medium waar je allerlei foto's, filmpjes, presentaties en infographics op kan plaatsen en met anderen kan delen. En je kan ook anderen volgen en op die manier op de hoogte blijven van de dingen die jou interesseren..

Je kan diverse ''borden'' aanmaken waarop je jou interesses indeelt, bijvoorbeeld bij het bord:  ''dieren'' plaats je van alles over dieren: huisdieren, nieuwtjes en mooie foto's. Eigenlijk net wat jij leuk vind. Of een bord met mooie natuurfoto's

Ik volg diverse mensen, Eén ervan is Jolanda's Boekenland Oosterhout , daar zijn  7 verschillende borden te vinden, o.a met verwijzingen naar de website http://boekenland.wordpress.com/ , vele prachtige kleurplaten voor jong en oud. En schitterende andere foto's en plaatjes die ook weer naar andere boeiende site's verwijzen.

Persoonlijk vind ik het hondenras ''Bordeaux dog'' erg leuk, dus die ben ik gaan op zoeken en de persoon met de mooiste foto's ben ik gaan volgen, je kan het zo gek niet verzinnen of je kan het vinden op Pinterest.

Pinterest is ook erg handig voor bedrijven om hun volgers en klanten van alles op de hoogte te houden, het word door het bedrijfsleven nog niet heel veel gebruikt. Maar vind dat persoonlijk wel erg handig.

Op  http://www.pinterest.com/ kan je je eventueel registreren en beginnen met ''pinnen'' (het plaatsen van artikelen) bij anderen kan je een artikel ''repinnen'' (te vergelijken met het retweeten op Twitter) of leuk vinden.

Als je er ook aan gaat beginnen, wens ik je veel plezier en succes.
Zelf ben ik te volgen op:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten