zaterdag 14 juni 2014

Oranje vernederd Spanje ( Humillación mundial )




Gisterenavond om 22.00 trapte Brazilie af in eigen land tegen Kroatië : ze wonnen met 3-1 .....met geluk :
*eigen doelpunt
*Penalty wat geen penalty waard was
.....maar oké het laatste doelpunt was zoals ik van Brazilie gewend ben, prachtig. Maar ja , allemaal leuk en aardig dat Brazilie-Kroatie ......maar het ging toch echt om vandaag :Spanje-Nederland

De verwachtingen om me heen waren vrij voorzichtig of negatief een enkeling durfde positief te zijn meeste bleven dan nog wel op gelijkspel hangen , en toen ik aankwam met mijn  voorspelling 2-3 .....werd ik zowat voor gek verklaard. Misschien begrijpelijk Spanje is tot nu toe tenslotte nog als laatste Europees en Wereld kampioen.

Ik ging naar de Klappeijstraat , de uitgaansplek in Oosterhout , ik ging bij Merlijn naar binnen 10min voor de aftrap, t was bomvol en beregezellig. Pilsje besteld (smaakte goed !)

De muziek werd stilgezet want de volksliederen begonnen, als eerste die van Spanje.....hup, de muziek weer aan , die hoeven we niet te horen , bij het Wilhelmus ging het tv geluid weer aan . Na zo'n acht minuten kreeg Wesley Sneijder de eerste kans nu hield Casillas hem niet tegen met zijn teen maar met z'n vinger .

Diego Costa , voormalig Braziliaan , heeft nu Spaanse nationaliteit (werd ook constant uitgefloten door Braziliaans publiek) liep na 26minuten  tegen het been van Stefan de Vrij....gek genoeg werd dat beloond met een penalty, Cillissen dook de goede kant op maar miste wel. 1-0 voor Spanje Xabi Alonso schoot raak! Balen :-( wat nu , hoe gaat dit verder dacht ik. De wedstrijd gaf antwoord
Vlak voor rust maakte Robin van Persie op een prachtige manier 1-1 , hij kopte hem zo binnen .

Tweede helft......de helft waarin alles veranderde
-Arjen Robben maakte op aangeven van Daley Blind 1-2
-Stefan de Vrij kopte in de 64ste minuut de bal bij het doel van Cassillas zo BAM ....naar binnen
-Van Persie was goed voor nummer 4 , daarna werd ie gewisseld ( op zo'n speler moet je zuinig zijn)
-Arjen Robben strafte Spanje nog 1x af en maakte 1-5

Er kwamen nog 4extra minuten bij, voor Spanje 4 pijnlijke minuten
Geweldige wedstrijd , iets waar heel Nederland stiekem toch over gedroomd heeft en de nachtmerrie voor Spanje

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wij nemen mee naar de volgende wedstrijd 3 gele kaarten
1 voor Robin Van Persie
1 voor Stefan de Vrij
en nog 1 voor Jonathan de Guzman.
Als ze de volgende keer weer geel krijgen , betekend dat : schorsing volgend duel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten