zaterdag 28 juni 2014

Try before you die



Tijdje geleden vertelde ik jullie dat ik via Logitech een prachtige computer game set had gewonnen met een prachtige muis,koptelefoon en toetsenbord met de meest fantastische mogelijkheden.

Maar dat was niet alles het meest geweldige bij de prijs van Logitech was ......het maken van een parachutesprong om precies te zijn een tandemsprong .

Twee dagen van te voren was ik al lichtelijk nerveus .....het is tenslotte niet niks .
Gisteren was de grote dag, was alleen nog spannend omdat er regen voorspeld was en regent het.....gaat het hele feest niet door. We waren vroeg vertrokken , waren we ieder geval op tijd.

Bij aankomst moest je nog een soort formulier tekenen dat bij schade en/of ongeval Paracentrum Teuge  niet aansprakelijk kan worden gesteld of er moet opzet in het spel zijn.

Toen ik daar was en wachtte probeer ik dingen te herkennen van de goede tijden slechte tijden cliffhanger , de aflevering waar de GTST acteurs sprongen, de vaste kijkers weten nog wel hoe dat eindigde .

Er werd haast gemaakt vanwege het weer, we moesten naar een grote loods waar we een overal aankregen, er werd verteld wat er precies werd verwacht en welke houding we moesten aannemen
Daarna kregen we een instructeur toegewezen en die deed bij ons de riemen aan , t liep niet lekker , zag er niet hip uit.....maar alles voor de veiligheid .

Op naar het vliegtuig
Ben niet super lenig dus het was al een karwei om er in te klimmen ;-) koos de rechterkant achteraan , dan was ik er van verzekerd dat ik niet als eerste moest . De instructeur koppelde mij aan hem vast terwijl we vlogen , gaf mij de bril en de laatste instructies, en maakte nog wat foto's en er werd ook constant gefilmd (films en foto's kon je daar kopen voor €50,-....) op 3km hoogte , boven de wolken werd het tijd om naar beneden te gaan , ik legde me benen onder het toestel,mijn hoofd teken  Edu  (m'n instructeur) z'n schouder en je handen tegen je borst en daar ga je dan ......200KM vrije val van een halve minuut, je merkt werkelijk niks van die snelheid, t meest bijzondere was dat je de ijsregen in de wolken voelde. Na die halve minuut klopte Edu op m'n schouder en kon ik m'n arme wijd gooien. De parachute was open gegaan . (YES) Ik mocht hem ook besturen , dat was ook heel gaaf om te doen . 
Voor je het weet ben je alweer bijna op aarde , Edu telde van 3 naar 1 en bij 1 en dan moest je benen naar voren gooien zodat je op je billen land , als je op je benen land , is de kans op botbreuken heel erg groot .

Dit alles was zo , enorm vet !!! Iedereen aan te raden , zo kicken , die adrenaline die het geeft . als je het eenmaal doet is het echt niet eng meer.

Kreeg naar afloop nog een certificaat mee naar huis


Geen opmerkingen:

Een reactie posten